.. klam nás človek, svet to očakáva ! Alebo – trošku lyriky do života

4. júna 2010, mentality22man, ..úvahy, filozofia .. život

Ži !  Povedal stvoriteľ – a neklam blížneho svojho ! – povedať mal, nuž nepovedal. Ja, ty, on, ona … žijeme svoje životy, a druhých presviedčame, že žiť sa oplatí, že fráza ok je to, čo cítime. Blufujeme v priamom prenose, na portále menom ŽIVOT, predstierame, hráme. Na ihrisku zvanom ľudstvo s čislom dresu Môj život sa zápas odohráva, škoda, že férovo sa on nikdy nehráva.Vnútorné pocity ulož do batôžka anonymného, a ja nevidím dôvod zverenenia svojho cítenia skutočného – do sveta predstieraného, neskutočného. Veď JA, moja podstata, netvorí obraz tohot sveta klamu. TO, ten klam – vec dôležitá, v zásade nezávislosť tejto podobe prišitá – je realitou..nie je dôvod.. Človek, povedz  – tvor premýšlavý – čo ťa trápi? Ja zujímam sa o to..čo je tvoja podstata? Čím sa trápiš, čím to žijes, a nie ČO žiješ.. a zase.. odpoveď tvoja je..nedovolí mi to podstata – vášho SVETA. Chceného, hraého, umelého sveta bez pocitu človeka. Konformita je in – neprezraď miesta svojich slabín ! … nepoviem, zmení  sa moja predstava, sveta ľudí bez záujmu skúmať ma – človeka. SVET JE DIVADLO A ĽUDIA PLATENÍ HERCI SÚ.. mnou či tebou .. za plácu – ľudia vytvárajú nereálnu podstatu..seba. Povedz pravdu o sebe, aký si..veď predsa to je tá podstata. Odpoveď už zaznela. Nedá sa. Bohužial, skonštatoval ateista, city majú podstatu, – vždy a všade, preto a práve, pravda je neistá, ako povedal so smútkom, spomínaný ateista. Klameš! Je to tažké povedať, nuž musím, prestanťe klamať, seba a svet, lebo klamstvo zvíťazí, a popriete človeka, jeho podstatu.. To sa nepatrí, klamať svetu. Ukrývanie citov, pocitov, možno necitov – vytváraním chceného obrazu. Na úkor seba, a pre koho? Pre svet? Pre ten výmysel bez citu? Tak ako klamstvo, ani toto nemá podstatu. Pre ten svet? Veď on je ilúziou – hercov ! Nehraj a buď človekom. Pravdou popriem klamstvo, klamstvo mnou vytvorené.. bolo dlho tvorené, a má byť takto znetvorené? Prepáč poviem opäť – nedá sa… TOTO je dopad tohto sveta. Človek povedal, byť človekom dnes – nedá sa.. Záverom, jeden krásny citát : „…Svět je erotickej film a my jsme všichni herci – předstíráme a slibujem si naučený kecy – láska to je hra a já budu vždyky první v cíli – chci bejt milovanej, ale mít rád – na to nemáme síly“