Svetový mier – to slovo bájne…?

31. mája 2010, mentality22man, ..svet

Môj krátky blog začnem akousi básnickou otázkou, na ktorú skutočne odpoveď nenájdeme.Čo sa to deje vo svete? Aj keď mimo témy, spomeniem útok Severnej komunistickej Kórei proti ponorke, ktorá patrila Kórei Južnej. Nato ma v pondelok ráno zastihne správa, že Izrael si svojvoľne napadol mierový, podotýkam mierový konvoj smerujúci do pásma Gazy. Prepáčte mi za výraz, toto je už absurdné ! To, čo si dovoľuje Izrael na blízkom východe je exces, ktorý sa môže diať iba pod patronátom veľkého brata, ktorý má na tričku nápis USA. O tom, čo robil a čo robí Izrael s pásmom Gazy odvolávaním sa na to, že každý Palestínec je terorista a pácha škody na životoch je klišé a pre človeka ktorý sleduje situáciu v medzinárodnej sfére to má význam klamstva storočia. Bombardovanie lietadlami a útočenie tankami, absolútna kontrola života palestíncov okorenená „checking point“ – mi všade kde oko zazrie, je oveľa vážnejší prehrešok, ako sa môže zdať. Hovorím to preto, lebo všetko toto sa deje na základe neustáleho porušovania medzinárodného práva, Ženevských dohovor a iných dokumentov, zabezpečujúcich mier, to slovo bájne.

Svet to akceptuje, už dlhé roky nikto neurobil nič, aby sa štáty na blízkom východe umierili. Vyjadrenia ktoré hovoria : „jednotky KFOR sú v krajine za účelom dosiahnutia poriadku“ sa mi , prepáčte za výraz, zdajú ironické a urážlivé, pretože jednotky KFOR nemajú právo zasahovať do „miestnych sporov“, ako to medzinárodné právo nazvalo. A keď náhodou dostane príslušník KFOR dostane chuť prevetrať svoju nablískanú strelnú istotu, nepresviedčajme sa, že guľka zasiahne Izraelčana.

Nehrajme sa na svet v ktorom každé porušenie práva je odsúdeniahodné, pretože každý obyvateľ tejto planéty sa v posledných časoch dozvedá, že tieto právne páky na potrestanie vinníka porušenie práva sú slabé, nedôsledné a neúčinné. Hovorí sa mi to tažšie o to viac, pretože som študent právnickej fakulty. Buď sa už konečne svet zobudí a v situáciách porušenia medzinárodného práva sa zavedú exemplárne protiopatrenia a tresty, alebo sa postupne staneme svedkom a účastníkom sveta, kde si každý robí čo chce. Alebo ma z omylu vyvedie tvrdá sankcia voči KĽDR, alebo voči Izraelu?Uvidíme….