Americký sen / inteligencia americká…? nie ďakujem !

31. mája 2010, mentality22man, ..svet

To, že Google maps doviedla istú američanku na rušnú cestu, kde ju zrazilo auto, by na tom všetkom nebolo ani to najhoršie. Človek už nedokáže príjimať všetky fakty, ktoré sa na nás, národ európsky zo starého kontinentu, valia z krajiny krajín. Spojené štáty americké a ich rokmi idealizovaný „americký sen“ sa stal realitou pred rokom a pol, prepuknutím svetovej hospodárskej krízy spôsobenej na americkom hypotekárnom trhu. Na internete som zaregistroval rôzne fotky, pri ktorých som si povedal : “ toto je tá Amerika, toto je tá vysnívaná uroveň života a inteligencie v ňom“?

Z týchto blúdiacich myšlienok ma prebral návrat do reality, a snímka mikrovlnej rúry v americkom „shopping center“, kde bolo výstražné upozornenie : “ NESUŠIŤ MAČKY, PSOV A INÉ DOMÁCE ZVIERATÁ“.…..Hovorím si, blúznim, alebo – som ešte stále v tej krajine spomínaného amerického sna? Odpoveď mi dal ďalší snímok : semafor, kde pod farbou červenej bolo napísané : “ teraz musíš stáť“…Ďalšou ranou do srdca bol záber na auto istej občanky Oklahoma city, ktorá prešla 220km so zaradeným rýchlostným stupňom 1. Následky si myslím, netreba bližšie opisovať, stačí spomenúť len jej vyjadrenie : “ …ja nemám automat?“…..Dobre teda, ak toto má byť ten svet, po ktorom sa milióny američanov dovolávajú, ďakujem – neprosím si. Stačí mi naše krásne malé Slovensko, kde pri vypínači svetla nemusí byť napísané : svieti – tma…..či ?